Jak rozliczyć PIT przez Internet?

Złożenie rocznej deklaracji podatkowej jest obowiązkiem, każdego podatnika, do którego ma zastosowanie ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wiele osób poszukuje sposobu, aby łatwo i szybko rozliczyć się z urzędem skarbowym. Idealnym rozwiązaniem jest złożenie PIT online. Podpowiadamy, jak wypełnić PIT elektronicznie oraz jak rozliczyć PIT przez Internet.

Wybierz program do rozliczeń podatkowych

Jeśli chcesz rozliczyć PIT przez Internet, musisz pobrać na swój komputer program do rocznych rozliczeń podatkowych tj. PIT Projekt. Możesz wybrać również wersję nieinstalacyjną, wystarczy, że będziesz posiadać przeglądarkę stron internetowych. Pamiętaj, aby przy wyborze programu, kierować się określonymi kryteriami, bo od tego zależy bezpieczeństwo twoich danych. Program musi być zgodny z wytycznymi Ministerstwa Finansów i posiadać odpowiednie zabezpieczenia. Dobrze, gdy jego wersja jest automatycznie aktualizowana tak, aby program był zawsze aktualny z obowiązującymi przepisami prawa. Pamiętaj, że PIT Projekt posiada rekomendację Polskiego Instytutu Księgowości oraz Certyfikat Bezpieczeństwa SSL.

Skorzystaj z PIT Asystenta

Jeśli nie wiesz jak rozliczać PIT, skorzystaj z kreatora – PIT Asystenta. PIT Asystent umożliwia proste wypełnianie PIT bez znajomości przepisów oraz układu formularzy. Sam poprowadzi użytkownika przez cały proces wypełniania PIT, wystarczy odpowiedzieć na kilka prostych pytań. Kreator automatycznie sprawdza, czy wszystkie pola zostały wypełnione i czy gdzieś nie popełniliśmy błędu. Nie pozwoli odliczyć nam więcej, niż wynika to z przepisów. Dodatkowo na każdym etapie znajduje się pomoc, dokładnie wyjaśniająca dane zagadnienie wraz ze wskazaniem na aktualne regulacje prawne. Program PIT Projekt posiada bazę urzędów skarbowych wraz z ich dokładnymi adresami. Wystarczy, ze znasz miasto bądź dzielnice, a resztę potrzebnych danych dotyczących urzędu kreator uzupełni za Ciebie.

PIT Asystent poprowadzi Cię również przez sam proces wysyłki PIT przez Internet. Jeśli nie posiadasz kwalifikowanego podpisu elektronicznego możesz to zrobić autoryzując swoją deklarację określonymi danymi. Kwotą autoryzującą jest przychód wykazany w zeszłorocznej deklaracji podatkowej. Jeśli rozliczenie dokonywane było wspólnie z małżonkiem, będziemy musieli określić przychody głównego podatnika – wskazanego jako pierwszy w deklaracji. Niedopuszczalne jest sumowanie przychodów obojga małżonków czy też zaokrąglanie do pełnych złotych. Dane autoryzujące muszą się zgadzać z tymi, które zostaną wprowadzone. Bez nich nie jest możliwe prawidłowe wysłanie e-deklaracji.